Pengalaman Ramadhan Dengan Set Puasa Shaklee



Tahun 2022 merupakan tahun pertama mama sambut Ramadhan dengan bersahur sepenuhnya menggunakan set puasa Shaklee. Jujur, pada mulanya mama macam prejudis, rasa macam yakin tak yakin je nak berpuasa dengan produk produk Shaklee ni. Ye lah, selalu menu sahur Ramadhan mestilah makan nasi kan? Kita kan tekak melayu. Tetapi selepas 2-3 kali mama cuba bersahur dengan set puasa Shaklee ternyata pandangan mama berubah! Terbukti lebih bertenaga, lebih kenyang lama, dan tidak ada drama perut berbunyi jam 11 12 pagi. Ini kerana set puasa Shaklee lengkap dengan protein, karbohidrat, ada kalsium, ada vitamin dan mineral juga ada air isotonik yang sihat. 

Salah satu dalam set puasa Shaklee ni, mama menggunakan soy protein sebagai sumber utama menu sahur. Mama pilih untuk bersahur dengan campuran ESP dan CINCH. ESP singkatan kepada Energizing Soy Protein berperisa Vanilla yang tinggi dengan kalsium. Mudah je bancuh, letak susu full cream 300ml bersama 3 scoope ESP, kemudian shake shake terus boleh minum. Nak guna resepi lain pun boleh contohnya campur dengan Oat atau Nestum. Sedap! Oh ya, tahun lepas mama berpuasa sambil menyusukan anak tau tetapi susu maintain production, tak kurang malah cukup. Sebabnya ESP ada banyak manfaat.


Klik gambar untuk tempahan

Antara manfaat ESP :

- Kaya dgn kalsium

- Milkbooster untuk ibu menyusu

- Elak gastrik kerana lembut pada perut

- Glisimek indeks rendah jadi bantu rasa kenyang lebih lama

- Lengkap dengan Vitamin B untuk tenaga dan kulit

- Protein yang bantu cepatkan proses penyembuhan luka

- Mengandungi Niacinamide untuk encantikkan kulit, kuku dan rambut


Klik gambar untuk tempahan

Satu lagi soy protein yang menjadi pilihan mama ialah CINCH. CINCH pula ada perisa Chocolate, Latte dan Vanilla. Feveret mama mestilah Chocolate! Ya Allah rasa dia tak macam chocolate biasa tau, memang sangat sedap dan rasa premium. Mama suka shake Cinch Chocolate bersama 300m air sejuk. Letak ais 5 6 ketul pulak, mashaAllah ternyata sedap dooh dooh. Pengalaman mama lah kan, ambil Cinch waktu sahur mix dengan ESP lebih kenyang lama. Tak percaya? Cubalah!


Klik gambar untuk tempahan

Antara yang bestnya Cinch untuk sahur adalah kerana ia mengandungi Leucine yang boleh membuna otot dan elak badan menggelebeh, jadi janagn pelik kalau mama muat baju kebaya waktu raya nanti! 

Jom tengok manfaat Cinch :

- Bantu turun berat badan

- Rasa kenyang lebih lama

- Bekalkan tenaga sepanjang hari

- Bantu bina otot semasa proses turun berat

- Bantu kawal nafsu makan yang berlebihan


Glisimek indeks yang rendah membuatkan kita lebih kenyang berbanding nasi!

Haaa satu lagi yang paling best dan mama sangat iaitu air isotonik tanpa gas Performance Drink. Jangan tak tahu yang Shaklee ada sediakan air sedap ini dalam set puasa Shaklee. Air performance drink berperisa Lime ini boleh membantu menghilangkan haus sepanjang seharian berpuasa, boleh mengekalkan bendalir dalam badan sekurang kurangnya 8 jam. Jadi, minum segelas waktu sahur untuk mengurangkan rasa kering tekak. Boleh juga berbuka dengan air performance drink Lime ini untuk mengembalikan kesegaran selepas berbuka dan boleh berterawih dengan gembira! 

                                                                   

Manfaat Performance Drink Lime :

- Membekalkan tenaga berterusan

- Gantikan air yang hilang ketika berpuasa

- Cegah dehidrasi

- Hilangkan rasa haus dan kering ketika berpuasa

- Lembapkan kulit

Kalau nak mata cerah sepanjang berpuasa atau ibadah malam, boleh cuba Cinch Tea Mix yang bantu memberi kesegaran dan elak mengantuk.


Klik gambar untuk tempahan

Jadi, mama dah cuba set puasa Shaklee ini tahun lalu dan dapat kesan yang best. Mmg perut mama STEADY! Perut mama tak berbunyi, tak pedi, tak gastrik. Pastu, tekak mama tak kering! Paling best badan bertenaga dan tarawih pun ringan jek bdn. MashaAllah . Bukan mama je dapat kesan yang syok mcm ni, ramai lagi yang dapat kegembiraan ini.


Mama sangat cadangkan untuk korang yang menjalani ibadah Ramadhan dengan gembira dan sihat, boleh dapatkan set puasa Shaklee ini. 

SET PUASA SHAKLEE YANG LENGKAP
Klik gambar untuk tempahan

SET TWIN CINCH SHAKE
Klik gambar untuk tempahan

Berminat untuk mendapatkan Set Puasa Shaklee boleh terus menghubungi mama di 013-2515769 atau SINI

#BlogMegaShaklee
#ShakleeThrive2023
#ShakleeTriumph2023

Post a Comment

0 Comments